tirsdag 10. september 2013

Første offer er reparert

Da er farkosten satt sammen igjen. Radio er linket. Alt er kalibrert opp på nytt. 

Siden Graupner propellene brakk i kræsjen, har jeg gravd fram noen gamle propeller jeg kjøpte til ett tri-copter prosjekt en gang. Lyden fra disse, og ikke minst bildet jeg så fra GoPro kameraet etterpå. Viser at billige propeller er helt ubrukelig til denne platformen.
Funker greit å fly med. Men filming kan man bare glemme. 

GPS'n som har vært sporløst borte over lang tid. Dukket plutselig opp da jeg leita etter noe annet i dag.

Da skal jeg snart få prøve GPS og kompass-funksjonaliteten for første gang. Jeg kan ikke nekte for at 'return-to-home' kunne vært kjekt å ha da jeg mista oversikten før forrige kræsj

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar