torsdag 5. september 2013

Første offer fortsetter

Det viser seg at min Discovery hadde noen skader jeg ikke har sett før topplata kom av. Den ene armen har det gått noen biter av. Så den må byttes ut. Siden jeg ikke har noen sorte armer liggende. Blir det til at jeg bytter armer hele veien. 

Etter mye knot, fikk jeg av alle armene. Originalskruene til Discovery er viden kjent for å være no skikkelig møkk. De er bløte, og rundes derfor lett hvis de sitter litt. Det er brukt rikelig med gjengelås på denne modellen. Så her måtte jeg til med tenger og dremel. 

Armene går i deleboksen sammen med 900 kV motorene.
Jeg har planer om å bruke disse på en annen modell seinere.

En DJI F550 må nok gi fra seg 2/3 av armene sine, til fordel for Discovery denne gang. Men slapp av. Den skal få helt nye armer igjen. 

Fire hvite armer er klare for montering. Jeg har montert på 935 kV motorer fra Emax på disse armene.

Jeg skal vurdere om jeg også vil bytte ut ESC'ene når jeg først har strippa ned så mye som jeg har gjort. Vi får se. 

Fortsettelse følger...





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar